ARiMR Ostrołęka. Kolejki do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Czytelnik skarży się na obsługę

Beata Dzwonkowska
Beata Dzwonkowska
Fot. Beata Dzwonkowska
Przed ARiMR w Ostrołęce codziennie ustawia się kolejka interesantów. Czytelnik skarży się, że stał dwie godziny czekając na paszport. Pyta, dlaczego do obsługi rolników jest oddelegowany tylko jeden pracownik?

Do naszej redakcji zgłosił się Czytelnik, który narzeka na długie kolejki przed ARiMR w Ostrołęce.

Rolnicy stoją przed budynkiem, w różną pogodę. Sam musiałem swoje odstać, aby otrzymać paszport. Paszporty wydaje tylko jeden pracownik, dlaczego tak jest? Wszystko trwa bardzo długo

- skarżył się nam mieszkaniec powiatu ostrołęckiego.

Rozmawialiśmy w tej sprawie z zastępcą kierownika ARiMR w Ostrołęce, Jackiem Załęskim.

Rozumiem zdenerwowanie rolnika, bo zawsze mogło by być lepiej, jednak mierzymy się z pracą w czasie pandemii, stąd pewne trudności. W biurze może przebywać od 5 do 7 interesantów. Jeżeli chodzi o pracowników to jedna osoba jest skierowana do wydawania paszportów, inna obsługuje punkt informacyjny, kolejna świadczy pomoc techniczną itd. Nie ma potrzeby kierowania do wydawania paszportów więcej pracowników, bo i tak nie może tylu interesantów przebywać w biurze. Są to wymogi bezpieczeństwa w czasie pandemii. Poza tym paszport można zgłosić zdalnie, a my wysyłamy go pocztą za opłatą, 8, 50 zł. Jednak wtedy trzeba poczekać kilka dni, a rolnikowi zazwyczaj się spieszy i woli przyjechać osobiście. Wtedy wprawdzie poczeka, ale załatwi sprawę w jeden dzień. Ma jednak wybór. Inne urzędy w czasie pandemii w ogóle nie przyjmowały interesantów. Niektóre urzędy zapisują interesantów na konkretny termin, na przykład przy rejestracji pojazdów. Dlatego uważam, że my staramy się jednak sprostać oczekiwaniom klientów i nasze biura są otwarte

- wyjaśnia kierownik biura.

Dodaje także, że interesantów jest obecnie więcej, bo od 15 marca rolnicy mogą składać wnioski o przyznanie dopłat bezpośrednich i obszarowych z PROW za 2021 r. I chociaż od tego roku agencja przyjmuje je jedynie za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus, to pracownicy biura świadczą pomoc techniczną przy ich wypełnianiu. W biurze są dostępne dwa komputery dla rolników oraz pracownik, który służy pomocą.

Zobacz inne materiały z regionu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: ARiMR Ostrołęka. Kolejki do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Czytelnik skarży się na obsługę - Tygodnik Ostrołęcki