Bogucki: Chcemy zwiększyć rozpoznawalność marki polskich produktów. Jest strategia

AGW
pixabay.com
Jacek Bogucki, wiceminister rolnictwa opowiedział w środę podczas konferencji prasowej o resortowej strategii promocji żywności.

Kierownictwo Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi przyjęło strategię promocji polskiej żywności, poinformował Jacek Bogucki. - Pracowaliśmy nad tym dokumentem ostatnie 2 lata.

Prowadzone wcześniej działania uznano za niespójne i nieskoordynowane. Brakowało wspólnych działań i resort postanowił zmienić tę sytuację. - Często mieliśmy do czynienia z tym, że podczas różnego rodzaju działań promocyjnych spotykały się 2 instytucje reprezentujące producentów oraz reprezentujące organy państwowe - nie wiedząc o sobie - wskazywał wiceminister.

Często przedsiębiorcy mieli nie wiedzieć o możliwości skorzystania ze wsparcia placówek dyplomatycznych, przedstawicieli handlowych, pomocy resortu czy wcześniej Agencji Rynku Rolnego (teraz KOWR).

- Jest to dokument, który - mamy nadzieję - będzie żył, zmieniał się w zależności od sytuacji. Będzie ciągle uzupełniany, poprawiany - zapowiadał Bogucki.

- Polska żywność jest znana, ale mało rozpoznawalna - mówił wiceminister. - Polska nie posiada marek rozpoznawalnych na świecie, na tyle, by znano je w każdym kraju - dodawał. Do zmiany tego stanu - zdaniem Boguckiego - jest potrzebna zintegrowana działalność promocyjna. Odpowiedzią ma być marka "Polska Smakuje".

Celem strategii jest zwiększenie konkurencyjności polskiej żywności na światowych rynkach poprzez wzrost jej rozpoznawalności i pozytywny wizerunek.

Współdziałanie i koordynacja działań promocyjnych ma pomóc w lepszym wykorzystaniu wszelkich dostępnych środków unijnych i krajowych. Takie podejście da z pewnością efekt synergii. W ramach strategii nastąpi wsparcie na 14 kluczowych rynkach. Ukierunkowanie promocji skupiać się będzie na perspektywicznych rynkach Azji, Afryki i Ameryki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Bogucki: Chcemy zwiększyć rozpoznawalność marki polskich produktów. Jest strategia - Gazeta Pomorska