Ciężarówka Cola-Coli ma konkurencję. Na trasę rusza pociąg promujący polskie produkty. Nowa akcja KOWR

Agata Wodzień-Nowak
Agata Wodzień-Nowak
Na trasę wyrusza lokomotywa promująca Produkt Polski
Na trasę wyrusza lokomotywa promująca Produkt Polski Marcin Wroński
Przez najbliższe miesiące oklejona nowoczesna lokomotywa Griffin będzie jeździła po całej Polsce i promowała Produkt Polski, oznaczenie, które znajduje się na produktach wyprodukowanych przez polskie firmy z surowców od krajowych rolników. To nowa inicjatywa Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.

Oklejona lokomotywa Griffin wyprodukowana przez firmę Newag z Nowego Sącza jest ostatnią z 30 zamówionych. Jak wspomniał Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP SA, 30 lat nie było takiego zamówienia na polskiej kolei. Promocja logo Kupuj Świadomie Produkt Polski na torach to wynik współpracy PKP i KOWR.

Maciej Małecki, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych podczas konferencji prasowej 16 grudnia 2020 r. gratulował PKP systematycznego unowocześniania polskiej kolei. - PKP w czasie pandemii koronawirusa potrafi działać wielotorowo. Mamy silny impuls prorozwojowy dla polskiej gospodarki, mamy stałe unowocześnianie taboru, mamy utrzymanie miejsc pracy i mamy wsparcie do rozwoju nowoczesnych polskich technologii.

Lokomotywa będzie promowała Produkt Polski

Maciej Małecki dodał, że PKP włączyła się bardzo mocno w akcję promowania polskich produktów. - Ta lokomotywa będzie przemierzała polskie szlaki, docierała do różnych zakątków naszej ojczyzny. Ten znak będzie zachęcał do kupowania polskich produktów, do tego, byśmy patrzyli przed podjęciem decyzji konsumenckiej przez pryzmat patriotyzmu konsumenckiego.

- Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi i Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa prowadzi od dłuższego czasu akcję Kupuj Świadomie Produkt Polski - przypomina Marcin Wroński, zastępca Dyrektora Generalnego KOWR. - Akcja ta głównie tyczy się żywności, a oznaczenie Produkt Polski, które możemy znaleźć na opakowaniach, mówi nie tylko o kraju pochodzenia producenta tej żywności, ale również o kraju pochodzenia surowców - wyjaśnia.

Marcin Wroński: Jest to niebywale ważne, bo w ten sposób kształtujemy bardzo istotne zachowanie konsumenckie, a mianowicie patriotyzm gospodarczy. W każdym okresie, a szczególnie takim, jak jesteśmy teraz, w okresie pandemii, najbardziej możemy pomóc sami sobie, przez codzienne zakupy, przez sięganie po produkt polski.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

9 ulubionych miejsc kleszczy w ciele

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Ciężarówka Cola-Coli ma konkurencję. Na trasę rusza pociąg promujący polskie produkty. Nowa akcja KOWR - Gazeta Pomorska