Komisja Europejska przeznaczy ponad 185 mln euro na promocję produktów rolno-spożywczych w 2022 roku

OPRAC.:
Katarzyna Zawada
Katarzyna Zawada
Polityka promocyjna będzie wspierać wszelkie inicjatywy realizowane przez UE, także w zakresie zdrowego odżywania.
Polityka promocyjna będzie wspierać wszelkie inicjatywy realizowane przez UE, także w zakresie zdrowego odżywania. pixabay.com/designermikele
W 2022 roku na promocję produktów rolno-spożywczych Komisja Europejska przeznaczy łącznie 185,9 mln euro. Podobnie jak w bieżącym roku, program prac obejmie towary i praktyki rolnicze wspierające Europejski Zielony Ład.

Co będzie promowane?

KE zwraca uwagę, że promocja będzie dotyczyć także produktów ekologicznych w Unii Europejskiej – owoców, warzyw, zdrowego odżywiania oraz dobrostanu zwierząt. Kampania ma również podkreślić wysokie standardy bezpieczeństwa i jakości żywności, dzięki oznaczeniu geograficznemu w UE.

- Promowanie jakości i bezpieczeństwa europejskich produktów rolno-spożywczych w UE i na świecie jest ważnym wymiarem wsparcia Komisji dla rolników i producentów. Nasza polityka promocyjna odgrywa kluczową rolę w przejściu na zrównoważone systemy żywnościowe. Naszym celem jest zwiększenie świadomości na temat rolnictwa ekologicznego i bardziej zrównoważonych praktyk rolniczych, w połączeniu z promocją świeżych owoców i warzyw, niezbędnych do zdrowego odżywiania i zrównoważonej diety. Popyt na te produkty musi wzrosnąć, jeśli chcemy, aby więcej producentów przyłączyło się do zielonej transformacji – powiedział komisarz ds. rolnictwa Janusz Wojciechowski.

Polityka promocyjna będzie wspierać wszelkie inicjatywy realizowane przez UE na rzecz zrównoważonego rolnictwa – nie tylko Zielony Ład, ale także strategię od pola do stołu, czy plan komunikacyjny na inicjatywy obywatelskie.

To też może Cię zainteresować

Co poza UE?

Plan promocyjny zakłada także konkurowanie z rynkami spoza Unii Europejskiej. Jak podkreśla KE, priorytetem są rynki o wysokim potencjale wzrostu – Japonia, Kanada i Meksyk.

Wnioski o dofinansowanie w kampanii 2022

Na początku 2022 roku organizacje branżowe, producenci, grupy rolno-spożywcze będą mogły składać wnioski o dofinansowanie w ramach działań promocyjnych. Projekty będą oceniane pod kątem klimatycznym i środowiskowym.

Źródło: KE

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak postępować, aby chronić się przed bólami pleców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera