Na rynkach ciągników i przyczep nadzieje na rosnącą tendencję [wyniki lutego 2018]

Oprac. AGWZaktualizowano 
Sprawdzamy, jak kształtowała się sprzedaż przyczep i ciągników rolniczych
Sprawdzamy, jak kształtowała się sprzedaż przyczep i ciągników rolniczych AGW
- Rynek nowych ciągników zaczyna powoli wracać na właściwe tory. Spodziewamy się, że w kolejnych miesiącach utrzyma się tendencja rosnąca. Ustanie mrozów będzie sprzyjało zakupom, ułatwiając przetestowanie maszyn w terenie – mówi Mariusz Chrobot z firmy Martin & Jacob.

Z danych CEPiK wynika, że w lutym 2018 roku zarejestrowano 525 nowych ciągników rolniczych. Jak wskazuje agencja Martin&Jacob monitorująca rynek rolniczy, to 54% wzrostu w stosunku do stycznia. Liczba z lutego roku jest o 1% wyższa od tej z 2017. Liderem drugiego miesiąca 2018 roku okazał się New Holland (105 rejestracji nowych ciągników), druga była marka Kubota (76 traktorów), ostatni na podium znalazł się Zetor.

Kubota L5040 była w lutym najczęściej wybieranym modelem - 19 rejestracji. 17 razy wybór padł na New Holland TD 5.85 oraz 16 na Ursus C380. Najwięcej rejestracji odnotowano w województwie mazowieckim (117 traktorów rolniczych).

Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych zauważa w lutym na bazie danych z CEPiK znaczny wzrost średniej mocy rejestrowanych ciągników "W styczniu-lutym 2018 r. było to przeciętnie 114,94 KM (dla porównania w styczniu-lutym 2017 r. - 89,95 KM. Nie dziwi przy tym bardzo zauważalne zróżnicowanie geograficzne pod względem tego wskaźnika. Z jednej strony plasuje się bowiem woj. lubuskie (160,13 KM - średnia moc ciągników nowych w styczniu-lutym br.), z drugiej zaś - woj. podkarpackie (83,75 KM)".

PIGMiUR: Skoro rynek ciągników nowych w Polsce na początku 2018 r. znajduje się w odwrocie, naturalną koleją rzeczy jest rozkwit segmentu ciągników używanych.

O ile nowych ciągników od stycznia do lutego zarejestrowano 867 sztuk, to traktorów używanych zarejestrowano 3359.

Najczęściej wybierana marka używanych ciągników to w lutym 2018 Massey Ferguson - 490 sztuk John Deere - 456 sztuk; Zetor
370 sztuk. "Kolejność w styczniu-lutym 2017 r. była nieco inna - John Deere przed markami Zetor i Massey Ferguson. Więcej informacji przynosi analiza rynku ciągników używanych według struktury wiekowej. W grupie pojazdów w wieku do 5 lat lideruje marka Belarus, w przedziale 6-10 i 11-20 lat - John Deere, zaś powyżej 20 lat - Massey Ferguson", podaje PIGMiUR.

Przyczepy: W lutym dokonano 263 rejestracji nowych przyczep rolniczych. - Choć lutowe rejestracje przyczep były niższe od styczniowych, zestawienie wyniku z ubiegłorocznym wolumenem wskazuje na rosnący potencjał rynku. Nadchodzące cieplejsze tygodnie powinny przynieść wzrost zainteresowania zakupami maszyn rolniczych, w tym przyczep – mówi Mariusz Chrobot z Martin & Jacob.

kkk
Infogram

polecane: Dzwonią do Ciebie te numery? Nie odbieraj!

Wideo

Materiał oryginalny: Na rynkach ciągników i przyczep nadzieje na rosnącą tendencję [wyniki lutego 2018] - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marcin

Ja tam się cieszę, bede mogła sobie skorzystać z ulgi na 3 moje kotki.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3