Produkcja drobiu rośnie, ale jego ceny są jak 10 lat temu

Redakcja
W roli jurorów w jednym z konkursów wystąpili: wicemarszałek Mieczysław Baszko (2. z prawej) i wiceprezes Alfred Głuszyński
W roli jurorów w jednym z konkursów wystąpili: wicemarszałek Mieczysław Baszko (2. z prawej) i wiceprezes Alfred Głuszyński D. Biziuk
Amatorzy dobrego jedzenia spotkali się w Sokółce na „Wielkim Grillowaniu z Kurczakiem – najlepszym smakiem”. Impreza nie tylko promowała mięso drobiowe, ale też zgromadziła producentów tego surowca. Była też okazją do rozmów o aktualnej sytuacji w branży drobiarskiej.

Od 2011 roku produkcja drobiu w Polsce wzrosła o 18 proc. Przeciętny Polak zjada rocznie 27 i pół kilograma drobiowych produktów.
– To tylko o pół kilograma więcej jak cztery lata temu – powiedział Alfred Głuszyński, wiceprezes Krajowego Związku Grup Producentów Rolnych – Izba Gospodarcza w Warszawie.

 Mamy na rynku coraz więcej drobiowego mięsa, ale jego spożycie wzrasta wolno. Właśnie dlatego obecna cena drobiu jest na poziomie tej sprzed 10 lat 

To właśnie KZGPR był głównym organizatorem imprezy „Wielkie Grillowanie z Kurczakiem – najlepszym smakiem”, która w minioną niedzielę już po raz piąty odbyła się w Sokółce.
W trakcie „Wielkiego Grillowania...” rozdano prawie tonę drobiowych wyrobów.

Produkcja drobiu rośnie, ale jego ceny są jak 10 lat temu

– Ludzie doskonale znają zdrowotne i smakowe walory drobiu. To bardzo dietetyczne mięso, które znalazło już stałe miejsce na polskich stołach – podkreślił Alfred Głuszyński.
Wiceprezes KZGPR hoduje kurczaki we wsi Zastocze w gminie Krypno. W jednym cyklu produkcyjnym ma 60 tys. sztuk kurczaków.
– Polska to największy producent drobiu w Europie. Naszymi kurczakami zajadają się Francuzi, Anglicy, Litwini, Szwedzi. Polskie kurczaki jadą też do Afryki i Hong Kongu – wyliczył Alfred Głuszyński.
Uczestnicy niedzielnej imprezy w Sokółce mieli okazję wziąć udział w licznych konkursach. Było m.in. jedzenie jajek na czas i konkurs na  grillowanego kurczaka.
Imprezę sfinansowano z Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego. Jej współorganizatorami byli: burmistrz Sokółki, Sokólski Ośrodek Kultury i OSiR.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Produkcja drobiu rośnie, ale jego ceny są jak 10 lat temu - Gazeta Współczesna