Raport Greenpeace o reklamach mięsa. Czy producenci nami manipulują? Polscy hodowcy obalają mity

Katarzyna Zawada
Katarzyna Zawada
Raport powstał na bazie analiz reklam mięsa w kilku europejskich krajach.
Raport powstał na bazie analiz reklam mięsa w kilku europejskich krajach. pixabay.com/StockSnap
Udostępnij:
Najnowszy raport Greenpeace wskazuje na praktyki i manipulacje koncernów mięsnych. Zdaniem twórców, przemysł za pomocą wielu trików funduje nam idealistyczną rzeczywistość. Z treścią nie do końca zgadzają się największe polskie organizacje hodowców i producentów związanych z przemysłem zwierzęcym. Kto ma rację?

Mięso szkodzi zdrowiu?

W raporcie Greenpeace „Przereklamowane mięso. Prawda o reklamach mięsa” jasno zaznaczono, że mięsny marketing jest destrukcyjny, a przemysł mięsny i mleczarski mają szkodliwy wpływ na przyrodę i zdrowie ludzkie. Praktyki stosowane w reklamach porównano do tych używanych w kampaniach wyrobów tytoniowych.

- W tym świecie dzieci łakną wiedeńskich kiełbasek, „prawdziwi” mężczyźni pożerają czerwone mięso, a kobiety, aby dbać o zdrowie, jedzą delikatne kawałki cienko pokrojonego drobiu – czytamy.

Polscy hodowcy odpierają atak

Producenci krajowego mięsa nie zgadzają się ze stanowiskiem aktywistów.

- Przemilczają jednak, że raport jest częścią ich własnej kampanii, która ma sprowadzić żywność pochodzenia zwierzęcego do klasy, w której znajdują się alkohole i papierosy. Problem w tym, że alkohol i tytoń to używki, bez którymi doskonale można funkcjonować. Mięso stanowi niezbędny składnik naszej diety – wskazują Hodowcy Razem, zrzeszenie 7 największych polskich firm związanych z przetwórstwem mięsnym.

To też może Cię zainteresować

Hodowcy Razem to inicjatywa, w którą zaangażowani są najwięksi hodowcy i producenci w Polsce – Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego, Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego, Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka, Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza, Polski Związek Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej, Krajowy Związek Pracodawców – Producentów Trzody Chlewnej oraz Federacja Związków Pracodawców – Dzierżawców i Właścicieli Rolnych. Podkreślają oni, że wysokiej jakości mięso, jedzone w odpowiednich proporcjach jest niezbędne w budowie organizmu.

Obalić mity

Greenpeace w swoim raporcie wskazuje na 7 mitów, jakimi karmią nas producenci mięsa. Ma to na celu „umacnianie w ludziach uzależnienia od produktów”. Dodatkowo, działacze zapowiedzieli skierowanie listu do Rzecznika Praw Dziecka, w którym będą domagać się ochrony dzieci przed reklamami i interesami mięsnego biznesu. Czy działalność ograniczająca reklamy jest więc konieczna?

- Uruchomi to proces kolejnych obostrzeń. Rynek dostanie kolejny komunikat Greenpeace – mięso musi być szkodliwe, bo przecież gdyby nie było, to nie ograniczano by jego reklam. Tego rodzaju ataków i inicjatyw będzie coraz więcej. Ich autorzy doskonale zdają sobie sprawę, że branża mięsna szybko się zmienia. Dąży do zerowej emisyjności i minimalizacji obciążenia ekologicznego. Trwa więc wyścig – wskazuje w swoim stanowisku zrzeszenie hodowców.

Raport powstał na bazie analiz reklam mięsa w Polsce, Hiszpanii, Francji, Danii, Niemczech i Szwajcarii.

Stanowisko Greenpeace:PRZEREKLAMOWANE MIĘSO. PRAWDA O REKLAMACH MIĘSA

Stanowisko hodowców:O MITACH ODKRYTYCH PRZEZ GREENPEACE

Źródło: Greenpeace, Hodowcy Razem

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Sytuacja cenowa w branży mięsnej w Polsce

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Strefa Agro
Dodaj ogłoszenie