USA: 32 mln dolarów dla ubojni i zakładów przetwórstwa mięsnego

Katarzyna Zawada
Katarzyna Zawada
Dotacje mają pomóc ubojniom i zakładom przetwórstwa mięsnego odbić się od pandemicznego kryzysu.
Dotacje mają pomóc ubojniom i zakładom przetwórstwa mięsnego odbić się od pandemicznego kryzysu. Łukasz Zarzycki/Echo Dnia/zdjęcie ilustracyjne
Departament Rolnictwa Stanów Zjednoczonych zainwestuje 32 miliony dolarów we wzmocnienie sektora mięsnego i drobiowego. Dotacje trafią do 167 ubojni i zakładów przetwórstwa i mają być przeznaczone na zwiększenie wydajności i odbudowę po pandemii.

Szansa dla mniejszych firm

Pieniądze przekazane zostaną w ramach programu Meat and Poultry Inspection Readiness Grant. Sekretarz rolnictwa Tom Vilsack podkreślił, że współpraca międzystanowa pozwala przetwórcom mięsa i drobiu wysyłać produkty do różnych miejsc, wykorzystywać możliwości i zaspokajać potrzeby zarówno konsumentów, jak i producentów w łańcuchu dostaw.

– Dzisiejsze inwestycje wspierają lokalnych i regionalnych przetwórców mięsa i drobiu w odbudowie po pandemii, a także pomagają zwiększać moce produkcyjne – powiedział.

To też może Cię zainteresować

Odbudowa po pandemii

Dotacje pozwolą firmom przetwórczym ulepszyć i rozbudować zakłady, zmodernizować sprzęt oraz postawić na jakość w zakresie pakowania, etykietowania i bezpieczeństwa produktów. Dzięki temu wiele miejsc, po wcześniejszej kontroli federalnej, będzie mogło działać w ramach stanowego programu Cooperative Interstate Shipment.

Program MPIRG to część działań USDA, ma na celu pomoc małym zakładom przetwórczym w rozwijaniu biznesu po pandemii i dotarciu do większej liczby konsumentów.

Źródło: USDA

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera