Podlaskie mleczarnie promują swoje produkty na targach SIAL w Chinach

opr. (koci)
Na stoisku Polskiej Izby Mleka promuje się m.in. Mlekowita i OSM w Piątnicy
Na stoisku Polskiej Izby Mleka promuje się m.in. Mlekowita i OSM w Piątnicy PIM
Nasze mleczarnie walczą o rynek chiński na międzynarodowych targach SIAL China w Shanghaju. Prezentują się na wspólnym stoisko Polskiej Izby Mleka, zlokalizowanym w hali mlecznej.

Na stoisku PIM promują się polscy przetwórcy mleka, m.in.: Bartex, Spółdzielnia Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego, Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita, Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek, Polish Dairy oraz Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy.

Dziś, stoisko Polskiej Izby Mleka odwiedzili m.in. unijny Komisarz ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Phil Hogan, Jacek Bogucki – sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Piotr Nowotniak - konsul generalny RP, Paweł Niemczuk - Główny Lekarz Weterynarii.

Międzynarodowe Targi SIAL China w Shanghaju są czwartą największa imprezą wystawienniczą na świecie, dedykowaną dla sektora rolno-spożywczego. Bardzo dużym zainteresowaniem odwiedzających cieszył się live cooking, podczas którego uczestniczka popularnego programu kulinarnego „MasterChef” serwowała potrawy z wykorzystaniem produktów mleczarskich udostępnionych przez naszych wystawców.

Propozycja polskich firm na rynek chiński to przede wszystkim mleko w proszku, serwatka, mleczka smakowe, mleko UHT, mleko bez laktozy, mleko skondensowane, śmietana UHT i sery.

Członkowie PIM mieli również okazję do zaprezentowania swoich produktów na stoisku narodowym Polski, zorganizowanym przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

Czytaj też: Sytuacja jest nieciekawa - ceny mleka idą w dół, a pasz w górę

Produkty mleczarskie z Polski cieszą się rosnącym powodzeniem chińskich konsumentów, którzy cenią sobie wartość dodaną produktów pod postacią walorów odżywczych tj. białko i witaminy oraz wysokiej jakości i bezpieczeństwa.

W Chinach przebywa także komisarz ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Phil Hogan (z misją wysokiego szczebla). Członkiem delegacji biznesowej towarzyszącej Komisarzowi Hoganowi jest m.in. dyrektor Polskiej Izby Mleka Agnieszka Maliszewska. Uczestnicy misji brali udział w międzynarodowych targach SIAL China w Shanghaju. Członkowie delegacji, na czele z Komisarzem Philem Hoganem odwiedzili wybrane stoiska europejskich producentów, w tym Wspólne Stoisko Polskiej Izby Mleka, zlokalizowane w hali mlecznej.

Poza oficjalnymi spotkaniami odbyło się szereg spotkań B2B z udziałem dyrektor PIM Agnieszki Maliszewskiej.

- Chińscy kontrahenci najczęściej wykazywali zainteresowanie mlekiem UHT, serami i masłem - stwierdziła Agnieszka Maliszewska

.

Co ciekawe, podczas transakcji biznesowych, chiński partner preferuje wsparcie techniczne dla importowanych produktów np. w postaci materiałów marketingowych. Targi SIAL China to również doskonała okazja do rozmów z przedstawicielami chińskich organizacji branży mleczarskiej.

W kolejnych dniach odbędą się wizyty w największych sieciach handlowych i zakładach produkcyjnych na terenie Chińskiej Republiki Ludowej, a także mleczne śniadanie z Komisarzem Hoganem.

W 2017 r. w Chinach odnotowano spadek importu mleka o 1,6%, jednak Chiny nadal są największym światowym importerem produktów mleczarskich. Na chińskim rynku coraz większe znaczenie będą miały następujące produkty mleczarskie: mleczko smakowe, ser topiony, kiełbaski serowe, ser typu Cheddar i Mozzarella, które są wykorzystywane do chińskich pierogów oraz przez przemysł piekarniczy. Coraz większe uznanie zyskują produkty typu premium.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: Podlaskie mleczarnie promują swoje produkty na targach SIAL w Chinach - Gazeta Współczesna