5/7
Dla kogo?...

Dogoterapia

Dla kogo?
Jedna z najpopularniejszych zwierzęcych terapii z psem w roli głównej służy osobom z niepełnosprawnościami oraz tym, które mają problem ze społecznym przystosowaniem. Dzieci z autyzmem są jednak częściej kierowane do felinoterapii, ze względu na nadmierną ilość bodźców występujących podczas kontaktów z psem.

Działanie
> poprawa koncentracji
> pozytywny wpływ na rozwój mowy
> wzmocnienie efektywności rehabilitacji
> stymulacja rozwoju zmysłów i postrzegania
> przełamywanie lęków w kontaktach z otoczeniem
> usprawnienie sfery intelektualnej i poznawczej dziecka

6/7
Dla kogo?...

Hipoterapia

Dla kogo?
Terapia prowadzona przy udziale konia ma na celu pomoc osobom z zaburzeniami psychomotorycznymi. Będzie odpowiednia dla pacjentów z zaburzeniami słuchu, wzroku, wadami postawy, a także z upośledzeniem umysłowym i zaburzeniami emocjonalnymi. Hipoterapia służy dzieciom z porażeniem mózgowym, a także osobom starszym cierpiącym na artretyzm. Szczególną cechą hipoterapii jest możliwość pracy z dziećmi autystycznymi.

Działanie
> korygowanie postawy ciała, regulacja napięcia mięśniowego
> doskonalenie równowagi, koordynacji, orientacji w przestrzeni, schematu własnego ciała, poczucia rytmu
> stymulacja i normalizacja czucia powierzchniowego
> zmniejszenie zaburzeń emocjonalnych
> rozwijanie pozytywnych kontaktów społecznych
> kształtowanie poczucia własnej odrębności
> zwiększenie możliwości koncentracji uwagi
> zwiększenie możliwości lokomocyjnych

7/7
Dla kogo?...

Onoterapia

Dla kogo?
Zajęcia prowadzone przy udziale osła należą do odmian hipoterapii. Osły są jednak predestynowane do pracy z dziećmi, ze względu na swój niższy rozmiar oraz mniejszą płochliwość. Onoterapia jest wskazana dla dzieci z dysfunkcją wzroku, uszkodzeniami neurologicznym, ADHD, chorobami psychicznymi i zaburzeniami emocjonalnymi, z wadami ortopedycznymi, genetycznymi, opóźnieniem ruchowym i wodogłowiem.

Działanie
Podobne, jak w przypadku hipoterapii, czyli:
> korygowanie postawy ciała, regulacja napięcia mięśniowego
> doskonalenie równowagi, koordynacji, orientacji w przestrzeni, schematu własnego ciała, poczucia rytmu
> stymulacja i normalizacja czucia powierzchniowego
> zmniejszenie zaburzeń emocjonalnych
> rozwijanie pozytywnych kontaktów społecznych
> kształtowanie poczucia własnej odrębności
> zwiększenie możliwości koncentracji uwagi
> zwiększenie możliwości lokomocyjnych

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczPrzejdź na i.pl

Zobacz również

W polskich lasach pierwsze borowiki i maślaki. Pogoda zaskoczyła grzybiarzy

W polskich lasach pierwsze borowiki i maślaki. Pogoda zaskoczyła grzybiarzy

Drzewa owocowe kwitną szybciej. Czy przymrozki mogą im jeszcze zaszkodzić?

Drzewa owocowe kwitną szybciej. Czy przymrozki mogą im jeszcze zaszkodzić?

Polecamy

IMGW znów ostrzega: będą przymrozki. Sadownicy i ogrodnicy liczą straty

IMGW znów ostrzega: będą przymrozki. Sadownicy i ogrodnicy liczą straty

Jak zyskać szczęście, nawet jeśli nie znasz symboliki podkowy?

Jak zyskać szczęście, nawet jeśli nie znasz symboliki podkowy?

Drzewa owocowe kwitną szybciej. Czy przymrozki mogą im jeszcze zaszkodzić?

Drzewa owocowe kwitną szybciej. Czy przymrozki mogą im jeszcze zaszkodzić?