OTOMOTO to popularna platforma motoryzacyjna, z której Polacy korzystają już od 20 lat przy zakupie oraz sprzedaży pojazdów osobowych, ciężarowych, maszyn rolniczych i części. Jej największym atutem jest to, że zapewnia ona szerokie dotarcie do klientów ze wszystkich zakątków kraju, a także - coraz częściej - poza jego granicami (m.in. w Ukrainie). Ogłoszenie publikowane na portalu OTOMOTO jednocześnie jest dostępne także na OLX.
Po stronie sprzedawców, wśród użytkowników portalu OTOMOTO znajdują się nie tylko osoby prywatne, ale również firmy (zarówno sieci dealerskie jak i małe rodzinne przedsiębiorstwa), które dzięki wsparciu opiekunów i silnemu potencjałowi sprzedażowemu platformy, mogą rozwijać swoje biznesy i docierać do klientów 24 godziny na dobę, w niedziele i święta.
Rolnicy wiedzą, że handel przenosi się do Internetu
OTOMOTO to platforma sprzedażowa, której oferta jest dużo bogatsza niż tylko auta osobowe. W ogłoszeniach wystawiane są tutaj bowiem także m.in. ciągniki, ścielarki, ładowarki, opryskiwacze, sadzarki, rozsiewacze nawozu, kombajny i wiele innych maszyn przydatnych w codziennych pracach na gospodarstwie rolniczym.
Profesjonalni sprzedawcy maszyn z kategorii agro orientują się w trendach i doskonale odnajdują się w nowych okolicznościach. Sprzedawcy rozumieją, że coraz częściej proces zakupu tak poważnego jak maszyna rolnicza zaczyna się w Internecie, a duża część procesu w nim pozostaje. Aby nie pozbawiać się szansy na rozwój biznesu, należy podążać za klientami. Przy wyborze serwisu sprzedażowego należy więc kierować się zasięgami i zaufaniem jakie budzi u kupujących. Ze strony sprzedającego bardzo ważny jest sposób prezentacji oferty w sieci - istotne, żeby informacje były pełne i rzetelne - tylko wtedy wzbudzą zaufanie i zbudują wiarygodność sprzedawcy.
Oprócz podstawowych informacji dotyczących marki, modelu i roku produkcji pojazdu, w opisie powinniśmy podać, jakie pojazd ma wyposażenie dodatkowe (np. klimatyzacja i radio) oraz przebieg (w dopasowanej do rodzaju pojazdu jednostce, np. samochody – w kilometrach, maszyny rolnicze – w motogodzinach).
Duży potencjał sprzedażowy
OTOMOTO to portal o dużym potencjale. Jego podstawowym atutem jest dostęp do ogłoszeń przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a także szerokie zasięgi. Jedno ogłoszenie motoryzacyjne jest bowiem publikowane aż na dwóch platformach: OTOMOTO i OLX. Co istotne, co miesiąc średnio tę pierwszą platformę odwiedza prawie 14 mln użytkowników, a OLX – około 12 mln użytkowników*. Sprzedaż pojazdów i maszyn na OTOMOTO wspierają ponadto liczne akcje marketingowe, np. Black Week lub Moto Targi. Jeśli jako sprzedawca chcemy polepszyć dotarcie do klientów, możemy promować swoje ogłoszenia, poprawiając ich widoczność. Dzięki skorzystania z tej opcji możemy być pewni, że nasze ogłoszenie będzie widoczne na pierwszych pozycjach wyszukiwania.
Istotne dla sprzedających na OTOMOTO jest także to, że platforma zapewnia stałe wsparcie opiekuna biznesowego. Sprzedawcy mogą liczyć na fachowe doradztwo w wyborze najlepszych narzędzi sprzedaży czy konstrukcji optymalnego ogłoszenia. Inwestycje w rozwój portalu OTOMOTO są połączone z licznymi działaniami marketingowymi. Kampanie prowadzone przez markę nie tylko przyciągają uwagę, ale także utrzymują użytkowników na platformie poprzez dostarczanie wartościowej wiedzy, inspiracji i informacji. Doskonałym tego przykładem jest cykl „Prawdziwe historie”, którego motywem przewodnim są wyjątkowe historie samochodów wystawianych w serwisie oraz ich właścicieli. Warto tu przywołać historię firmy Smuszkiewiczów, która rozwinęła swój rodzinny biznes właśnie w Internecie, a obecnie ma klientów z całego kraju.
Wsparcie bieżących potrzeb użytkowników
Portal OTOMOTO działa w ścisłej współpracy z klientami, oferując im nowe funkcjonalności i narzędzia zaspokajające potrzeby i wpływające na wzmocnienie sprzedaży. Platforma dostarcza profesjonalnym sprzedającym statystyki, które pomagają im w podejmowaniu codziennych biznesowych decyzji. To proste: w jednym miejscu można sprawdzić wyniki swoich ogłoszeń oraz wypromować je w łatwy sposób, na przykład prezentując swoje oferty na górze listy ogłoszeń w portalu. W dalszych krokach można sprawdzić, które promowania najlepiej się sprawdzają i na tej podstawie podejmować trafniejsze decyzje sprzedażowe.
Co miesiąc, średnio 2000 firm korzysta z różnych opcji promowania swoich ogłoszeń na OTOMOTO. To szczególnie korzystne dla przedsiębiorców z branży sprzętu rolniczego, umożliwiając im jeszcze bardziej skuteczne dotarcie do nowych klientów. Sprzedający mają do wyboru kilka opcji promocyjnych, takich jak wyróżnienie ogłoszenia na górze listy wyników, promowanie go jako Ofertę Dnia czy też wyróżnienie ogłoszenia na stronie głównej OTOMOTO.
Aby jeszcze skuteczniej docierać do potencjalnych kupujących, sprzedający ma możliwość z poziomu OTOMOTO wykupić jeden z pakietów promowań na OLX – MINI, MIDI i MAXI. Pakiety te umożliwiają wyróżnienie ogłoszenia na górze listy ofert oraz odświeżenie ogłoszenia. Pakiet MIDI gwarantuje niemal siedmiokrotne zwiększenie liczby wyświetleń ogłoszenia, co przekłada się na jeszcze bardziej efektywną sprzedaż i większe dotarcie do potencjalnych klientów, zainteresowanych zakupem maszyn rolniczych.
20 lat razem
Od samego początku celem OTOMOTO jest łączenie kupujących i sprzedających - niezależnie od tego, czy sprzedaż dotyczy aut osobowych, czy maszyn rolniczych. Marka zapewnia unikalny kanał sprzedaży, który gwarantuje właściwie bezkonkurencyjne dotarcie do potencjalnych klientów, także kategorii agro. Dzięki regularnemu wsparciu stałymi działaniami marketingowymi OTOMOTO pozostaje najbardziej intuicyjnym miejscem poszukiwania pojazdu w świadomości Polaków, a Sprzedawcy obecni na platformie zyskują dostęp do milionów nowych klientów - z terenu całego kraju, a także zagranicy.
*Dane wewnętrzne z Google Analytics, wartości uśrednione za okres lipiec-grudzień 2023.