Co drugi Polak ograniczy wydatki na świąteczne zakupy

OPRAC.:
Katarzyna Zawada
Katarzyna Zawada
O ile większość będzie patrzeć na stan portfela, to 40 proc. Polaków nie chce oszczędzać.
O ile większość będzie patrzeć na stan portfela, to 40 proc. Polaków nie chce oszczędzać. Konrad Kozłowski/Polska Press
W czasach, gdy rośnie inflacja, a wszędzie szaleje pandemia koronawirusa kwestia wydatków świątecznych dzieli Polaków. 45 proc. planuje oszczędzać, zaś 40 proc. nie zamierza z niczego rezygnować. Jak to więc jest z tym zaciskaniem pasa?

Polacy chcą świętować

Platforma analityczno-badawcza UCE RESEARCH przeprowadziła dla Grupy BLIX wywiady internetowe z ponad 1,1 tys. dorosłych konsumentów odpowiedzialnych za codzienne zakupy w swoich domach. Wyniki pokazują, że mimo trudnej sytuacji ekonomicznej, badani chcą w pełni korzystać z uroków świąt i nie odmawiać sobie przyjemności bożonarodzeniowych zakupów.

– Ci, którzy zdecydowanie chcą ograniczać wydatki, mogą być do tego zwyczajnie zmuszeni, np. z powodu utraty części dochodów w czasie pandemii. Niektóre osoby, widząc rosnące ceny, obawiają się pogorszenia swojej sytuacji ekonomicznej za kilka miesięcy. Mogą więc uważać, że raczej muszą zacisnąć pasa przed świętami – mówi dr Jolanta Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego.

Na przekór inflacji

O ile większość będzie patrzeć na stan portfela, to 40 proc. Polaków nie chce oszczędzać. Dla nich święta muszą być takie, jak zawsze, niezależnie jak ciężka jest sytuacja na rynku. To, ile wydadzą przy sklepowej kasie zależy od ilości przygotowywanych potraw i przekąsek.

To też może Cię zainteresować

– W związku z pandemią niektórzy nie są pewni tego, z iloma osobami spotkają się fizycznie w nadchodzące święta. A przecież wiadomo, że liczba osób przy stole ma wpływ na ilość kupowanych produktów. Dlatego uważam, że Polacy mogą czekać niemal do ostatniej chwili z decyzją o tym, co kupią, a z czego ewentualnie zrezygnują, jeżeli nie dopiszą goście. Oczywiście kolejną kwestią jest też sam zakres wdrażania oszczędności, bo te tak czy inaczej rodzą się obecnie w głowie niemal każdego konsumenta – podsumowuje Marcin Lenkiewicz, współautor badania z Grupy BLIX.

Źródło: Monday News

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wildlife Photographer Of The Year 2022

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefaagro.pl Strefa Agro
Dodaj ogłoszenie