Polacy chcą świętować
Platforma analityczno-badawcza UCE RESEARCH przeprowadziła dla Grupy BLIX wywiady internetowe z ponad 1,1 tys. dorosłych konsumentów odpowiedzialnych za codzienne zakupy w swoich domach. Wyniki pokazują, że mimo trudnej sytuacji ekonomicznej, badani chcą w pełni korzystać z uroków świąt i nie odmawiać sobie przyjemności bożonarodzeniowych zakupów.
– Ci, którzy zdecydowanie chcą ograniczać wydatki, mogą być do tego zwyczajnie zmuszeni, np. z powodu utraty części dochodów w czasie pandemii. Niektóre osoby, widząc rosnące ceny, obawiają się pogorszenia swojej sytuacji ekonomicznej za kilka miesięcy. Mogą więc uważać, że raczej muszą zacisnąć pasa przed świętami – mówi dr Jolanta Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego.
Na przekór inflacji
O ile większość będzie patrzeć na stan portfela, to 40 proc. Polaków nie chce oszczędzać. Dla nich święta muszą być takie, jak zawsze, niezależnie jak ciężka jest sytuacja na rynku. To, ile wydadzą przy sklepowej kasie zależy od ilości przygotowywanych potraw i przekąsek.
To też może Cię zainteresować
– W związku z pandemią niektórzy nie są pewni tego, z iloma osobami spotkają się fizycznie w nadchodzące święta. A przecież wiadomo, że liczba osób przy stole ma wpływ na ilość kupowanych produktów. Dlatego uważam, że Polacy mogą czekać niemal do ostatniej chwili z decyzją o tym, co kupią, a z czego ewentualnie zrezygnują, jeżeli nie dopiszą goście. Oczywiście kolejną kwestią jest też sam zakres wdrażania oszczędności, bo te tak czy inaczej rodzą się obecnie w głowie niemal każdego konsumenta – podsumowuje Marcin Lenkiewicz, współautor badania z Grupy BLIX.
Źródło: Monday News