Bo choć w Polsce sprzedaż serów topionych lekko spada, na świecie rośnie. I w tę lukę wstrzeliła się Mlekovita. Jak podkreślał prezes, nowoczesny park maszynowy umożliwia przestrzeganie wszelkich reżimów sanitarnych i technologicznych oraz uzyskanie odpowiedniej konsystencji i smaku. Fabryka serów topionych została wyposażona w 6 najnowocześniejszych linii produkcyjnych (m.in. STEPHAN i CORRAZZA).
– Teraz popyt na produkty mleczarskie jest większy niż podaż – mówił Dariusz Sapiński. Rolnicy otrzymują atrakcyjne ceny za mleko, a produkcja się rozwija. Dzięki temu możemy śmiało myśleć o kolejnych inwestycjach.
Dodał, że tylko Europa ma nadwyżki mleka, cały świat ma niedobór. Zwiększa się zapotrzebowanie na mleko i trzeba tę sytuację wykorzystać.
– Musimy wykorzystać to, że mamy dobre warunki do produkcji mleka, choć z niektórymi państwami trudno nam konkurować np. z Irlandią – zaznaczył prezes Mlekovity.
Podkreślił też, że na naszych terenach, tradycje mleczarskie są bogate. Mamy gospodarstwa rodzinne i wspaniałych hodowców, którzy potrafią produkować mleko najwyższej jakości – odpowiednio dobrać pasze, genetykę, stworzyć infrastrukturę. Dzięki temu produkują mleko na odpowiednim poziomie cenowym, a produkty mleczarskie z niego zrobione są konkurencyjne cenowo na całym świecie.
Skup mleka w Mlekovicie już jest wyższy od ubiegłorocznego o 12,8 proc.
– Ten rok na początku był bardzo trudny, ale dzięki temu, że produkujemy takie artykuły, na które jest zapotrzebowanie, nie mieliśmy problemów ze sprzedażą – stwierdził Dariusz Sapiński. – Musieliśmy myśleć o tym, by ciągle zwiększać nasze zdolności produkcyjne.
A wzrosły one (głównie dzięki otwarciu fabryki serów topionych) o 500 tys. l dziennie. W połowie przyszłego roku Mlekovita otworzy największą w Europie fabrykę proszków mlecznych, a to spowoduje zwiększenie zdolności produkcyjnych o dalsze 3 mln l mleka dziennie. Budowa proszkowni ruszyła w minionym roku, a koszt całej inwestycji to ok. 300 mln zł. W nowej fabryce będą wytwarzane takie produkty, których Mlekovita nie posiadała w swojej ofercie – m.in. białka serwatkowe, bazy dla produktów dla dzieci.
Mlekovita w liczbach
- 200 mln zł – tyle wydała w tym roku na inwestycje
- 6 milionów l mleka – tyle wynosi dzienny przerób
- 18 proc – taki jest udział w polskim rynku mleczarskim
- 16 – tyle zakładów produkcyjnych posiada Mlekovita
- 30 – tyle posiada własnych centrów dystrybucyjnych
- 144 – do tylu krajów (na wszystkich kontynentach) może eksportować swoje produkty
- 24 – tyle posiada własnych laboratoriów
- 150 – tyle posiada linii produkcyjnych we wszystkich swoich zakładach
- 800 – tyle produktów wytwarza
- 15 tys. – z tyloma dostawcami mleka współpracuje
- 100 – tyle ma sklepów firmowych we własnej sieci detalicznej działającej pod szyldem MLEKOVITKA
Barbara Kociakowska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?