Badania GAEL, o których wspomina Kaufland, wykazały, że konsumenci mają wysokie oczekiwania co do kupowanych produktów. Sięgając po świeże towary, chcą znać szczegóły dotyczące pochodzenia i składu. W przypadku drobiu, istotne są informacje o chowie, użyciu antybiotyków i miejscu wylęgania.
- Jako sieć handlowa doskonale zdajemy sobie sprawę z ciążącej na naszej sieci odpowiedzialności i konsekwentnie realizujemy strategię odpowiedzialnego biznesu, podejmując różnorodne inicjatywy służące m.in. ochronie środowiska, a także polepszeniu sytuacji zwierząt hodowlanych. Chcemy zagwarantować bardziej odpowiedzialne wytwarzanie produktów pochodzenia zwierzęcego i rozszerzyć asortyment o produkty pochodzące z odpowiedzialnych hodowli. Odpowiadamy tym samym na zapotrzebowanie klientów, którzy coraz częściej analizują skład produktu i jego wartości odżywcze, ale są też coraz bardziej wrażliwi na warunki życia zwierząt hodowlanych. Wprowadzona przez nas przejrzysta klasyfikacja chowu kurczaka według Kaufland w szybki sposób pozwala konsumentom ocenić sposób produkcji mięsa – tłumaczy Jerzy Piątek z Działu Komunikacji Kaufland Polska.
To też może Cię zainteresować
Jak sprawdzać drób?
Kaufland postawił na trzystopniową klasyfikację i identyfikację według cyfr i kolorów. Na etykiecie konsumenci znajdą czytelne informacje na temat warunków chowu kurczaków:
- kolor niebieski - chów bez antybiotyków,
- kolor żółty - chów wybiegowy, bez antybiotyków i z minimalną długością chowu 56 dni; wykorzystywane są wolnorosnące rasy kurczaków, a zwierzęta mają możliwość przebywania na wolnym wybiegu przez minimum połowę swojego życia; karmione są paszą bez GMO składającą się minimum w 70 proc. ze zbóż,
- kolor zielony - chów BIO, bez antybiotyków, minimalna długość chowu 81 dni; wykorzystywane są wolnorosnące rasy kurczaków, które mają możliwość przebywania na wolnym wybiegu przez jedną trzecią swojego życia i karmione są paszą bez GMO składającą się minimum w 70 proc. ze zbóż; produkt ekologiczny, co potwierdza unijny certyfikat „zielonego listka”
Marka stawia także na własne produkty K-Favourites, K-Stąd Takie Dobre czy K-Bio: m.in. tuszki z kurczaka, filety, mięso na gulasz z fileta, nogi, porcje rosołowe i połówki kurczaka.
Źródło: inf. prasowa
Strefa Biznesu: Plantatorzy ostrzegają - owoce w tym roku będą droższe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?