Badania GAEL, o których wspomina Kaufland, wykazały, że konsumenci mają wysokie oczekiwania co do kupowanych produktów. Sięgając po świeże towary, chcą znać szczegóły dotyczące pochodzenia i składu. W przypadku drobiu, istotne są informacje o chowie, użyciu antybiotyków i miejscu wylęgania.
- Jako sieć handlowa doskonale zdajemy sobie sprawę z ciążącej na naszej sieci odpowiedzialności i konsekwentnie realizujemy strategię odpowiedzialnego biznesu, podejmując różnorodne inicjatywy służące m.in. ochronie środowiska, a także polepszeniu sytuacji zwierząt hodowlanych. Chcemy zagwarantować bardziej odpowiedzialne wytwarzanie produktów pochodzenia zwierzęcego i rozszerzyć asortyment o produkty pochodzące z odpowiedzialnych hodowli. Odpowiadamy tym samym na zapotrzebowanie klientów, którzy coraz częściej analizują skład produktu i jego wartości odżywcze, ale są też coraz bardziej wrażliwi na warunki życia zwierząt hodowlanych. Wprowadzona przez nas przejrzysta klasyfikacja chowu kurczaka według Kaufland w szybki sposób pozwala konsumentom ocenić sposób produkcji mięsa – tłumaczy Jerzy Piątek z Działu Komunikacji Kaufland Polska.
To też może Cię zainteresować
Jak sprawdzać drób?
Kaufland postawił na trzystopniową klasyfikację i identyfikację według cyfr i kolorów. Na etykiecie konsumenci znajdą czytelne informacje na temat warunków chowu kurczaków: