Gulasz, kotlet, a może szaszłyk? Ruszyła kampania "Pewne jest jedno. Polskie mięso"

Strefa AGROZaktualizowano 
- Kampania „Marka Polskie Mięso” to przede wszystkim podniesienie świadomości społeczeństwa na temat roli mięsa w diecie człowieka – mówi Witold Choiński, prezes zarządu Związku „Polskie Mięso”.

- Edukacja konsumenta ma na celu pokazanie jak wysoki poziom prezentuje obecnie produkcja mięsa drobiowego oraz wieprzowego, jak ważna jest jego rola w zbilansowanej diecie, a także prawidłowej pracy organizmu. Na „tak” dla polskiego mięsa przemawia nie tylko jego jakość i smak, ale przede wszystkim twarde dane: wzrost konsumpcji i idący za nim wzrost sprzedaży zarówno na rynku polskim jak i poza granicami naszego kraju. Najważniejszym celem jest jednak dla nas uświadomienie konsumentom, dlaczego warto wybierać polskie mięso – przekonuje prezes Choiński.

Statystyczny Polak zjada rocznie 76,5 kg mięsa i jego przetworów.

Inicjatorzy kampanii przekonują, że jakość i wartość odżywcza polskiego mięsa stale rośnie, a jak wynika z najnowszych badań, średnia zawartość tłuszczu w mięsie wieprzowym jest około 2-krotnie niższa niż dotychczas sądzono. Przykładowo jeszcze 20 lat temu popularny boczek zawierał 15% tłuszczu więcej niż obecnie. W wyniku udoskonalenia hodowli proporcje te uległy znacznej poprawie.

Z żywieniowego punktu widzenia mięso nadal jest bardzo ważnym i wartościowym składnikiem diety, ponieważ stanowi źródło białka o wysokiej wartości biologicznej, zapewniającego prawidłowy rozwój i zdrowie organizmu. Mięso to także witaminy i mikroelementy – wieprzowina może być w diecie dobrym źródłem witamin E, B1 i B6, a także żelaza, które z mięsa może wchłaniać się aż w 50%, podczas gdy z produktów roślinnych zaledwie w 1 – 8%.3

Związek „Polskie Mięso” wskazuje, że w obiegowej opinii często powielane są stereotypy i informacje naukowe, które dawno już zdążyły się zdezaktualizować. Celem kampanii jest nie tylko zaprezentowanie Polakom walorów smakowych drobiu i wieprzowiny, ale przede wszystkim popularyzacja i aktualizacja wiedzy na temat mięsa, jego wartości odżywczych i kulinarnych.

Zgodnie z ideą kampanii „Białe czy czerwone?”, organizatorzy akcji odwołują się do różnych gustów kulinarnych Polaków. Niezależnie od tego, czy preferujemy lekką kuchnię, dania orientalne, czy konkret na talerzu – pewne jest jedno – polskie mięso: wartościowe, bezpieczne, zdrowe i najwyższej jakości.

Ambasadorami kampanii zostali: Beata Śniechowska, szefowa kuchni, restauratorka, zwyciężczyni drugiej edycji programu MasterChef i Tomasz Czajkowski, twórca kulinarny, autor bloga Magiczny Składnik. Dwie indywidualności z odmiennym podejściem do gotowania, z różnymi temperamentami i gustami kulinarnymi, których łączy jedno – wybór polskiego mięsa.

Akcja potrwa do 30 kwietnia 2019 r. Kampania została sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

nadesłane

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Materiał oryginalny: Gulasz, kotlet, a może szaszłyk? Ruszyła kampania "Pewne jest jedno. Polskie mięso" - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3