Polacy nie boją się koronawirusa. Zakupy świąteczne zrobią w sklepach, najlepiej tydzień przed Wigilią

OPRAC.:
Katarzyna Zawada
Katarzyna Zawada
Polacy w większości zrobią zakupy świąteczne w sklepach stacjonarnych - wynika z badań.
Polacy w większości zrobią zakupy świąteczne w sklepach stacjonarnych - wynika z badań. Mariusz Kapała/Gazeta Lubuska/zdjęcie ilustracyjne
Udostępnij:
Najnowsze badanie pokazuje, że ośmiu na dziesięciu Polaków zrobi zakupy świąteczne w sklepach stacjonarnych. Mimo wzrostu zakażeń koronawirusem, co trzecia osoba po produkty wybierze się tydzień przed Wigilią. Jaką kwotę przeznaczymy na przygotowanie gwiazdkowego menu?

Gdzie Polacy kupują żywność na Święta?

Badanie przeprowadzone przez UCE RESEARCH dla programu branżowego „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów” pokazuje, że Polacy mają zaplanowaną organizację świąt. 80 proc. konsumentów z grupy 1100 badanych zaopatrzy się w sklepach stacjonarnych, 18 proc. w sklepach internetowych, 1 proc. wciąż nie wie, a po 0,5 proc. mają e-sklepy bez wskazania konkretnego miejsca.

– Ponad 95 proc. zakupów FMCG dokonywana jest w Polsce w sklepach stacjonarnych i przed świętami ten trend tym bardziej się nie zmieni. Pomimo że konsumenci skracają średni czas spędzony w takich miejscach i chcą dokonywać bardziej zaplanowanych transakcji, to właśnie tradycyjne placówki handlowe pozwalają na wybranie najlepszych produktów na świąteczny stół. Widać też, że wśród konsumentów jest coraz mniej odczuwalny strach przed zakupami realizowanymi osobiście – komentuje Marcin Lenkiewicz, współautor badania z Grupy BLIX.

Czy Polak pozwoli sobie na więcej?

Poziom inflacji odbije się na naszym świątecznym stole. Nie ma co liczyć na szaleństwo, 25 proc. Polaków wyda średnio 101-200 złotych na osobę na żywność, 19 proc. 201-300 złotych, reszta nie wie lub planuje wydać więcej niż 300 złotych.

Kiedy na zakupy?

33 proc. ankietowanych przyznało, że lodówkę zaopatrzy tydzień przed świętami, z kolei 22 proc. zrobi to kilka dni przed. 19 proc. zgromadzi zapasy 2 tygodnie przed Wigilią, dla reszty jest to niewiadoma.

To też może Cię zainteresować

– Tegoroczne wyniki potwierdzają często słyszaną tezę, że Polacy oswoili się z koronawirusem i zawierzyli szczepieniom. Nie boją się spiętrzenia klientów w ostatnim tygodniu czy nawet w kilku dniach przedświątecznych. Dodatkowo liczą na szybko uruchamiane promocje. Nie bez znaczenia jest też to, że ludzie po prostu pracują. Koniec roku i perspektywa świąt podgrzewają temperaturę pracy w firmach, co przesuwa decyzje o rozpoczęciu przygotowań zakupów – mówi dr Andrzej Maria Faliński, wiceprezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego, były wieloletni dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Przy wyborze towaru dla przeciętnego Kowalskiego znaczenie mają cena, dostępność promocji, jakość oraz własne doświadczenie.

Źródło: MondayNews

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Sytuacja cenowa w branży mięsnej w Polsce

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Strefa Agro
Dodaj ogłoszenie